Informatie

Procedure bij ontevredenheid of klachten

Bij onze kinderopvang streven wij er dagelijks naar om uw kind met zorg, aandacht en plezier op te vangen. Desondanks kan het voorkomen dat u als ouder ergens niet tevreden over bent. Wij vinden het belangrijk dat uw zorgen gehoord worden en dat we samen tot een oplossing komen.

 

1. Persoonlijk contact
Wij moedigen u aan om in eerste instantie persoonlijk contact met ons op te nemen. U kunt uw zorgen of ontevredenheid direct met de locatiemanager of pedagogisch medewerker bespreken. Vaak leidt een open gesprek tot wederzijds begrip en een passende oplossing.

 

2. Overleg met andere ouders en de oudercommissie
Mocht uw ontevredenheid breder gedeeld worden door andere ouders, dan kunt u dit ook bespreken binnen de oudercommissie.      De oudercommissie fungeert als aanspreekpunt en vertegenwoordiging van de ouders richting de houder (de organisatie van het kinderdagverblijf).  In overleg kan een gezamenlijk advies worden opgesteld om de kwestie aan te kaarten en mogelijke verbeterpunten voor te stellen.

 

3. Formele klachtenprocedure en geschillencommissie
Als we er gezamenlijk niet in slagen om tot een bevredigende oplossing te komen, dan heeft u als ouder het recht om een formele klacht in te dienen. Dit kan eerst via de interne klachtenprocedure van het kinderdagverblijf.

Wanneer u niet tevreden bent over de afhandeling van uw klacht of als de klacht niet binnen zes weken wordt opgelost, kunt u zich wenden tot De Geschillencommissie Kinderopvang. Deze onafhankelijke commissie behandelt geschillen tussen ouders en kinderopvangorganisaties.                                                                               

 

U kunt een klacht indienen via:

De Geschillencommissie Kinderopvang
Website: www.degeschillencommissie.nl
Telefoon: 070 – 310 53 10

Voor meer informatie over uw rechten als ouder en de volledige procedure kunt u ook terecht op de website van het Landelijk Klachtenloket Kinderopvang via www.klachtenloket-kinderopvang.nl.